środa, 18 października 2017

Sportowa jesień nad morzem

Plaża to doskonałe miejsce na wypoczynek o każdej porze roku. Warto jednak pamiętać, że relaksować może nie tylko leżenie na kocyku i popijanie gorącej herbaty. Aktywność fizyczna, mimo że wymaga większych nakładów energii, jest podstawowym czynnikiem poprawy kondycji zdrowotnej. Co więcej, ma na nas terapeutyczny wpływ. Sport z powodzeniem możemy traktować jako leczniczą formę aktywności u osób w każdym wieku. Trzeba jednak pamiętać, że przy doborze dyscypliny należy uwzględnić aktualny stan zdrowia i indywidualne predyspozycje.

fitness nad morzem jesienią


Sport na plaży

Wybór aktywności na plaży jest ogromny. Bez względu na to, czy spędzamy urlop z rodziną, czy w pojedynkę, bez wątpienia znajdziemy coś dla siebie. Poniżej prezentujemy kilka najbardziej popularnych „plażowych” aktywności.

"Zwykłe" ćwiczenia - przysiady, "brzuszki", pompki - wszystkie te ćwiczenia można bez trudu wykonywać nad morzem w okresie jesieni. Wystarczy molo lub "deptak" przecinający plażę, by rozpocząć swój trening jeszcze przed śniadaniem.

Gry zespołowe, takie jak siatkówka plażowa, czyli tzw. plażówka, piłka nożna lub piłka ręczna plażowa. Wcale nie musimy być świetnymi sportowcami, by mieć radość z gry. Wystarczy piłka, grupka znajomych i do dzieła!

Fitness i zumba, które gwarantują wyśmienitą zabawę i setki spalonych kalorii!

Dmuchana piłka to świetny sposób na urozmaicenie pobytu na plaży. Uwielbiają ją dzieci, ale nie tylko.

Catch ball to gra zręcznościowa, która polega na łapaniu piłeczki za pomocą tarczy z rzepem. Nie straszna jej wietrzna pogoda.

Frisbee, czyli latający dysk. Zabawa polega na rzucaniu i łapaniu dysku. Rzucone frisbee może przelecieć nawet kilkaset metrów!

Coraz większą popularnością cieszy się joga na plaży, najlepiej o wschodzie lub zachodzie słońca. Wystarczy 15 minut ćwiczeń dziennie, aby rozruszać ciało i się odprężyć.

Spacerowanie to sport uniwersalny. Do spacerów zachęca się osoby w każdym wieku – także seniorów i kobiety w ciąży. Zdaniem lekarzy spacery w czasie ciąży pozwalają kobiecie szybciej wrócić do formy po porodzie. Co więcej, spacer wzdłuż brzegu morza to idealny sposób na przyjęcie porządnej dawki powietrza nasyconego zdrowotnym jodem.

Jogging brzegiem morza pobudza zmysły i nastraja pozytywnie. Latem bieganie na plaży może nie być łatwe - zwłaszcza gdy nie przepadamy za slalomem między ręcznikami i namiotami. Dlatego w sezonie wysokim biegacze uprawiają jogging wcześnie rano albo późno wieczorem. W okresie jesienno-zimowym tego problemu nie ma. Plaża nie jest zatłoczona więc możemy biegać, kiedy tylko przyjdzie nam ochota.

Nordic walking na plaży angażuje wiele partii mięśni i zwiększa wydolność płuc. Uprawiając nordic walking na piaszczystym podłożu spalamy 20-40% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru!

Zalety plażowych aktywności
W trakcie treningu nasz organizm wydziela endorfiny nazywane hormonami szczęścia, które mają zbawienny wpływ na układ nerwowy. Wszystkie aktywności na plaży mają tę ogromną zaletę, że odbywają się w przepięknej scenerii. Na szczególną uwagę zasługuje również wyjątkowy mikroklimat Kołobrzegu. Aktywność fizyczna na plaży to idealna forma relaksu dla osób zmagających się z chorobami górnych dróg oddechowych lub układu krążenia.

Zachęcamy również do korzystania z wszelkich udogodnień hotelu New Skanpol, takich jak Aqua Center, w pełni wyposażona sala fitness, bilard i tenis stołowy, które mogą stanowić doskonałe uzupełnienie codziennej aktywności: http://newskanpol.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz