wtorek, 18 sierpnia 2015

Ćwiczenia na plaży

Sezon urlopowy w pełni. Całe rodziny przyjeżdżają nad polskie morze aby odpocząć i  poleniuchować. Jednak jest wiele osób, którym ta forma wypoczynku kojarzy się z nudą i brakiem ruchu. Nic bardziej mylnego – nawet na plaży można zadbać o swoją formę, łącząc przyjemną chwilę relaksu z odrobiną ruchu.

jogging uprawiany na plaży


Ćwiczenia na leżąco

Kiedy leżysz na kocu i się opalasz, nie musisz robić tego w bezruchu. Podczas jednodniowej sesji plażowania możesz wykonać całą serię ćwiczeń, które nie tylko poprawią Twoją formę, ale także dadzą Ci poczucie pożytecznego spędzenia czasu. Do takich ćwiczeń należą: kształtujące  mięśnie brzucha "brzuszki", wzmacniające wszystkie partie mięśni cykliczne "spinanie" całego ciała (np. po 30 sekund, a nawet po minucie), poprawiające stan stawów skokowych krążenia stóp (leżąc na plecach wystarczy ugiąć nogi w kolanach, lewą stopę oprzeć na podłożu, prawą nogę przełożyć przez kolano lewej i prawą stopą zakreślać koła, po czym zmienić nogi i powtórzyć serię z drugą stopą), ćwiczenia palców (zwyczajne przebieranie palcami i krążenie nadgarstkiem może dać świetne efekty, szczególnie u osób pracujących przy komputerze i dużo operujących myszką), czy wysmuklające talię skręty tułowia.

Spacery po plaży

Masz dość leżenia? Wybierz się na spacer po plaży, dzięki któremu możesz spalić aż 300 kcal na godzinę. To dużo, bowiem chodzenie po piasku przyspiesza spalanie kalorii nawet o 50%. Dodatkowo, ze względu na mniej stabilne podłoże, podczas takiego spaceru trzeba zaangażować więcej partii mięśni, niż chodząc np. po deptaku, co świetnie wpływa na mięśnie nóg i poprawia kondycję. 

Jeszcze więcej kalorii spalisz spacerując w wodzie głębokiej do kolan. Ze względu na opór wody i konieczność włożenia większego wysiłku w ruch możesz spalić nawet 350 kalorii w ciągu godziny. Jest to także świetna terapia przeciw żylakom, ponieważ słona woda uelastycznia ścianki żył i poprawia przepływ krwi w nogach.

Gry zespołowe

Jeśli na plaży jesteś z rodziną lub grupką znajomych możecie pomyśleć o różnego typu grach zespołowych. Musicie tylko znaleźć takie miejsce, aby nie przeszkadzać innym plażowiczom.

Zabawa frisbee to nawet 175 kcal spalonych w ciągu godziny zabawy
Gra w siatkówkę – bieganie, skakanie i dużo śmiechu. Podczas godzinnej rozgrywki możesz spalić nawet 500 kalorii, nie wspominając o tym, że wzmocnisz mięśnie praktycznie całego ciała (w szczególności mięśnie nóg, pleców i rąk).
Gra w badmintona czy zabawa rakietkami to 300-400 kalorii mniej w ciągu godziny, a gra w piłkę w wodzie około 300 kalorii.

Pływanie

Pływanie w Bałtyku to świetny sposób na poprawę przemiany materii, wysmuklenie sylwetki, a także wzmocnienie układu krążenia. To nie tylko zasługa samego ruchu, ale także dość niskiej temperatury wody (aby ciało utrzymało odpowiednio wysoką temperaturę musi spalać kalorie) a także unikalnego, mineralnego składu wody. Już samo moczenie się w morzu pozwoli Ci spalić 100 kalorii w ciągu godziny, zaś intensywne pływanie przez godzinę to nawet 400 kalorii mniej. 

Bieganie po plaży 

Bieganie po plaży daje znacznie lepsze efekty niż po twardym podłożu, przede wszystkim dlatego, że często angażuje mięśnie nie używane podczas standardowego treningu. Dotyczy to przede wszystkim biegu bez obuwia (UWAGA: nie powinnaś biegać w ten sposób zbyt długo, ponieważ nieprzyzwyczajone do takiej formy treningu nogi są bardziej narażone na kontuzje; 10-15 minut na początek to optymalna długość). Podczas takiej formy aktywności zaangażujesz mięśnie stabilizujące stopę i mięśnie głębokie stopy oraz mięśnie podudzia, jak również stawy skokowe. Dodatkowo piasek będzie działał na Twoją skórę niczym peeling masując ją, co nie tylko poprawia stan stóp, ale również polepsza ich ukrwienie, działa relaksująco i rozluźniająco.

Jednak bieg po plaży to nie tylko ruch, ale także piękne widoki, bogate w jod powietrze (które wdychamy podczas ruchu w większej ilości poprawiając stan naszych płuc), jak również możliwość opalenia się. Dlatego też powinnaś  pamiętać o ochronie skóry, zaopatrzeniu się w okulary przeciwsłoneczne oraz czapkę z daszkiem. Wielu specjalistów poleca biegi wczesnym rankiem - plaża jest wtedy pusta a słońce mniej praży.

poniedziałek, 10 sierpnia 2015

TOP5 zabiegów na lato

Wiele Pań planując urlop stara się zadbać o swój wygląd tak, aby jak najlepiej prezentować się podczas letniego wypoczynku. Warto jednak wiedzieć jakie zabiegi są absolutnym "top 5" letniej kosmetyki, a także jakie zabiegi są bezpieczne w okresie letnim – w czasie zwiększonego nasłonecznienia i ryzyka podrażnień skóry.

współczesna depilacja


Depilacja to konieczność, ale...

Jeśli planujemy nosić krótkie spodenki czy założyć kostium kąpielowy, to wcześniejszy zabieg depilacji jest koniecznością. Warto jednak wiedzieć, że:
  • depilacja mechaniczna (przy użyciu golarki lub maszynki do golenia) może podrażnić skórę, dlatego nie stosujemy jej na ostatnią chwilę. Pot, kremy do opalania, a także słona woda i piasek mogą spowodować podrażnienia, które zaowocują nieprzyjemnymi zmianami skórnymi. Dlatego też taki zabieg należy przeprowadzić przynajmniej z jedno- lub dwudniowym wyprzedzeniem. Podobnie stosowanie golarki czy depilatora po opalaniu (kiedy skóra jest wysuszona i bardziej wrażliwa) może wywołać podrażnienia. 
  • depilacja woskiem, chociaż daje bardziej trwałe rezultaty niż zwyczajne golenie, również może podrażnić skórę, dlatego zaleca się wykonywanie tego zabiegu minimum dwa dni przed planowanym plażowaniem.
  • depilacja laserowa - to najbardziej trwała z metod usuwania zbędnego owłosienia. Zalecane są przynajmniej trzy zabiegi na wybrane partie ciała, tak aby podczas urlopu optymalny efekt był już widoczny. Niestety zabiegi przeprowadzane są w odstępach kilkutygodniowych, dlatego też początek serii depilacji powinien być zaplanowany dużo wcześniej. Warto tez pamiętać, że po depilacji laserowej skóra jest bardzo wrażliwa na poparzenia słoneczne, dlatego też ostatnia depilacja powinna odbyć się minimum miesiąc przed okresem, gdy planujemy eksponować wydepilowane partie naszego ciała.


Smukłe ciało

Aby latem nasze ciało było gładkie i pozbawione cellulitu zabiegi należałoby zacząć kilka miesięcy wcześniej (a czasami najlepiej już zimą). Lipoliza ultradźwiękowa, rozbijająca komórki tłuszczowe za pomocą ultradźwięków, daje efekt po około 5 zabiegach, które można przeprowadzać w odstępach przynajmniej tygodniowych. Kriopoliza, redukująca tkankę tłuszczową przy użyciu niskiej temperatury, widoczne efekty daje po 6 tygodniach od zabiegu. Cuda potrafi zdziałać także drenaż limfatyczny, który stymuluje przepływ limfy i redukuje obrzęki. Zabieg ten polega na pocieraniu i uciskaniu skóry (ręcznie lub przy użyciu specjalnego urządzenia), tak aby przepchnąć zgromadzony pod skórą płyn. W walce z cellulitem pomocna jest również endermologia,  czyli działanie na tkankę tłuszczową za pomocą podciśnienia (skóra jest zasysana do końcówki masującej i wałkowana w celu rozbicia tkanki tłuszczowej). Zarówno w przypadku drenażu limfatycznego jak i endermologii zaleca się serię minimum 10 zabiegów. 

Aby poprawić stan skóry można też pomyśleć o serii masaży wyszczuplających, które nie tylko poprawiają wygląd, ale również działają relaksująco.

Gładka i promienna skóra twarzy

Wiele osób jest przekonanych, że latem peelingi są absolutnie niewskazane ze względu na to, że podrażniają skórę i ścierają opaleniznę. Nic bardziej mylnego. Owszem – peelingi  z zastosowaniem kwasów owocowych (np. kwasu glikolowego) bardzo uwrażliwiają skórę na działanie promieniowania słonecznego i z tego powodu warto z nich zrezygnować w okresie letnim, jednak można wykonać ten zabieg z zastosowaniem delikatniejszych substancji (np. kwasu migdałowego), które nie mają działania fotouczulającego. Taki delikatny peeling świetnie wygładza skórę i nadaje jej świeży wygląd.

Jeśli skóra twarzy jest zmęczona, przesuszona i pozbawiona blasku można także pomyśleć o zabiegu nawilżającym, regenerującym, lub odżywczo-regenerującym (jak chociażby Anti Aging Complex z oferty naszego Centrum Wellness, który połączony jest z masażem twarzy, szyi i dekoltu). Taki zabieg można przeprowadzić kilka dni przed urlopem, lub podczas wyjazdu.

Relaks nie tylko na plaży

Jeśli przed urlopem nie było czasu aby zadbać o piękną skórę całego ciała, warto pomyśleć o jakimś zabiegu na urlopie – takim, który natychmiast poprawi stan skóry, wygładzi ją i polepszy jej koloryt, a także będzie miał działanie relaksujące. Może to być odprężający masaż olejkami, czy zabieg przy użyciu ciepłej czekolady (np. Hot Chocolate "Norel", czyli zabieg relaksująco-stymulujący, który znajduje się w naszej ofercie), albo borowiny.

Piękne dłonie i paznokcie
. Latem nie nosimy już rękawiczek oraz zabudowanego obuwia i odsłaniamy zarówno dłonie jak i stopy, dlatego też warto zadbać o ich wygląd, bowiem jak to mówią, "diabeł tkwi w szczegółach'. Pedicure połączony z peelingiem, masażem i nałożeniem aromatycznej odżywki z pewnością sprawi, że stopy w sandałkach będą się prezentowały szałowo, a poprawiający napięcie i koloryt skór zabieg Sweet Honey oraz manicure dłoni dopełnią całości. 

Jakie inne zabiegi są dozwolone latem?

Poza wymienionymi wyżej zabiegami, które sprawią że na urlopie będziemy się czuły nie tylko dobrze, ale i ładnie, można sobie pozwolić na kilka innych zabiegów w salonie kosmetycznym.
Zabieg mezoterapii (np. preparatem Redensity) polega na wstrzyknięciu techniką mikronakłuć w głąb skóry odżywczej mieszanki,  bogatej w minerały, witaminy oraz antyoksydanty. Można taki zabieg wykonać wczesnym latem lub tuż przed urlopem, bowiem nie wyklucza nas z codziennego życia, nie wymaga rekonwalescencji i nie wymaga rezygnacji z ekspozycji na słońce. Wszelka opuchlizna znika po 1-2 dniach, a efekt utrzymuje się nawet kilka miesięcy.
Nic nie stoi na przeszkodzi aby latem przeprowadzić również zabiegi niwelujące zmarszczki, w szczególności takie na bazie kwasu hialuronowego. W zależności od tego czy zmarszczki są głębokie czy płytkie dobiera się odpowiedni preparat, który poprawi wygląd owalu twarzy, przywraca napięcie skóry i daje efekt liftingu – widoczny natychmiast po zabiegu i utrzymujący się nawet przez rok. Chociaż ten zabieg można wykonywać latem,  warto przeprowadzić go przynajmniej tydzień przed planowanym plażowaniem, bowiem promieniowanie UV mimo wszystko ma destrukcyjny wpływ na skórę, nie warto więc zakłócać procesu regeneracji skóry po zabiegu.

Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zabiegów z użyciem botoksu, gdzie okres ochronny powinien wynosić aż dwa tygodnie. Niektórzy są zdania, że latem warto pomyśleć o aplikacji botoksu w miejscach gdzie tworzą się zmarszczki mimiczne, tak aby po lecie mieć jednolicie opaloną skórę na twarzy.